The articles of Mr. Adnan Oktar that were published in the international media outlets in August 2017
Mr. Adnan Oktar's articles, which appear in prominent international newspapers and magazines, attract a wide readership across the world. 

The articles  are published in various countries from Russia to the USA, from Iran to Saudi Arabia, from Bosnia-Herzegovina to Malaysia, from Spain to Azerbaijan. These articles enlighten millions of readers about scientific, social, political and faith-related issues. 
Some of the articles of Mr. Adnan Oktar that appeared in August 2017 in the world press are as follows:
American Herald Tribune - the leftist independent newsportal of the USA – "Is The World's Resources Not Enough for Everyone?" & "When will the Downward Spiral of Society End?"
Tehran Times - Iran's most  prominent English-language daily newspaper – "A crucial visit to Turkey"
Pravda - Russia's oldest internet newspaper - "Is Qatar crisis an opportunity for more productive alliances?"
Huffington Post Arabic version - one of the prominent liberal news portals of the USA based in London - "Islam and the Trap of Bigotry"
Al Arabiya – A Saudi-owned, Dubai based Arabic language news portal, affiliated with Al-Arabiya News Channel which is owned and operated by the Middle East Broadcasting Center. - "Doom and Gloom in Europe"
The Jerusalem Post – Israel's leading English-language internet newspaper – "Why the BDS mentality cannot provide a solution for peace"
Geopolitica - one of Russia's leading think-tank website published in 5 languages, which devotes space to expert writers and columnists on international relations, security and struggle against terror -  "Turkey drops Darwin's theory"
Egyptian Streets - Egypt’s leading independent English media organization, providing readers with an alternate depiction of events that occur in Egypt and the Middle East - "Christianity, Islam and Judaism: They Can Peacefully Co-exist"
Almada- the independent and leftist Arabic daily newspaper based in Baghdad - "Media can starve terrorism of oxygen" & "Africa blinded by illusory fiscal aid" & "The worst global cholera outbreak: Yemen"
Al Quds Al Arabi - the Arabic daily newspaper based in London - "The winners and losers in the destruction of the Gulf"
Al Bilad - monthly newspaper in both Arabic and English published in Ontario, Canada - "Radicalism and Islam: Two diametrically opposite concepts" & "The USA has only one choice to win the war in Afghanistan"
Al Ghad - Jordan's first independent Arabic newspaper- "Rock Stars and Suicides"
Al Bilad Daily - one of the oldest Saudi Arabian daily newspaper located in Jeddah - "God’s Sublime Artistry Prevails in All Things"
Az-Zaman – a daily Iraqi newspaper published simultaneously in London, Baghdad and Beirut – "More women for higher quality in politics" & "The richest continent has the poorest people" & "Is The World's Resources Not Enough for Everyone?" & "Will the Trend of Rock Star Suicides End Soon?"
Sunday Tribune - based in Kwazulu - Natal South Africa enjoys a wide readership - "Africa blinded by illusory fiscal aid"
Weekend Argus - a daily newspaper published by Sekunjalo in Cape Town, South Africa with a daily circulation of 300.000 - "Africa exploited by illusory financial aid which masks looting"
Berita Harian – One of Malaysia's leading newspapers published since 1957, with a daily circulation of 110.000 and 1,500,000 readers – "United, Malaysia And Turkey Stand Strong" & "Will the Trend of Rock Star Suicides End Soon?"
The Peninsula Qatar - an English language daily published in Doha, Qatar and 3rd best news website in the Middle East - "The perception operations of the mainstream media and the facts" & "True alliances begin with friendship" & "One step forward, two steps back” strategy is back!"
Al-Raya - one of Qatar's greatest Arabic-language newspapers – "Erdogan ushers in a new era for Turkey" & "Islamic world must prioritise quality" & "World keeps quiet as the pain of Syrian refugees continue" & "What it means to be a Syrian child" & "Suicide every 40 seconds..."
The Sunday Independent - a weekly English-language newspaper owned by Independent News & Media published in South Africa "Africa blinded by illusory fiscal aid" & "Colonialism has a new guise in Africa - tax evasions"
Akhbar Al Khaleej - the Arabic newspaper known to be the sister publication of the British Gulf Daily News - "Lessons in leadership"
Kashmir Reader –The daily newspaper of Jammu and Kashmir of India published in Srinagar, known as the summer capital of the region, which features promiment columnists. - "Iraq is in Danger of Facing a New Crisis" & "Rock Stars and Suicides" & Another Method Of Indoctrination: THE “HIDEOUS ART”
Riyadh Vision - one of the leading independent online media sources of Saudi Arabia - "How much of a threat are cyber-attacks?" & "Is The World's Resources Not Enough for Everyone?" & Another Method Of Indoctrination: THE “HIDEOUS ART”
Revista Cultural Biblioteca Islámica - the first Islamic magazine of Latin America published by Shia Islamic Cultural Organization of El Salvador. - "There should be No More Guantanamo's in the World"
Utusan Borneo - the largest circulated Malay newspaper in East Malaysia - "United, Malaysia And Turkey Stand Strong"
BERNAMA - the official portal of the Malaysian National News Agency published in 5 languages, including Malay, English, Mandarin, Arabic and Spanish - "United, Malaysia And Turkey Stand Strong"
