An Unscientific Propaganda Interview By Die Zeit

In relation with the German Die Zeit newspaper, Hurriyet Science magazine dealt with human evolution
scenarios in its March 29, 2003 issue. In an article titled "Where does humanity come from where does it go"
the famous evolutionist Phillip Tobias" interview with the Die Zeit was partially reprinted.

In relation with the German Die Zeit newspaper, Hurriyet Science magazine dealt with human evolution
scenarios in its March 29, 2003 issue. In an article titled "Where does humanity come from where does it
go" the famous evolutionist Phillip Tobias" interview with the Die Zeit was partially reprinted. It began
with the question as to how recently discovered fossils affected the human evolution scenarios, but soon
enough the subject was returned to one of the "musts" of every evolution story worth its salt and pepper,
namely the issue of walking upright. As the interview progressed nothing changed and the questions
asked revealed that Die Zeit"s objective was not to inform on any new discoveries in the search for
mankind"s origins but to engage in Darwinist propaganda by regurgitating the same old evolution stories.
In this article we will deal with Tobias" and Die Zeit"s evolution errors and how the discoveries presented
as if they were proving evolution, in reality damage the imaginary evolutionary tree of the human species.

Taken from the Die Zeit, the magazine Hurriyet Science wrote about the Ardipithecus ramidus kadabba
and Orrorin tugenensis fossils found respectively in 2001 and 2002 and printed pretty pictures depicting
primeval man in his various imaginary transitory forms. Tobias states that these two discoveries belong to
a period in which no hominid discoveries had been made previously. By speaking of the 5.8 million years
old Ardipithecus ramidus kadabba and the 6 million years old Orrorin tugenensis fossils as hominid, he
portrays these finds as if evidence for evolution.

The evolutionist claims about the Ardipithecus ramidus kadabba fossil had made the cover of the Time
magazine but soon thereafter these claims were disproved by renowned scientist John Mastropaolo"s
detailed analysis.

The True Story Of Ardipithecus Ramidus Kadabba

The Time magazine had announced to the world that the fossils of the species Ardipithecus ramidus
kadabba discovered by the California University anthropologist Yohannes Haile-Selassie in Ethiopia
represented the "missing link." In its July 21, 2002 dated cover story entitled "Meet your newfound
ancestor, a chimplike forest creature," it discussed the fossil in question in terms of an evolutionary
ancestor that walked on two feet. Evolutionists who studied the fossil had claimed the creature was 5.5-
5.8 million years old and capable of bipedal walking. However, the bone they based all these claims on
was just a single toe. Some 95% of the skeleton was missing, yet evolutionists were still able to come up
with the totally unrealistic idea that it could supposedly be seen from this toe that this creature was
capable of walking on two legs, which shows in turn that man and apes evolved from a common ancestor.

The evolutionist magazine Time felt no need to question whether the claims rested
on any scientific foundation and portrayed the evolution tales embellished with m
pictures of ape-men to the world as scientific fact.

. . So called evidence of
Matsropaolo, regarded as one of the most respected authorities in the world of ardipithecus ramidus

paleontology, wanted to be sure of the facts by examining the toe himself. He kadabba walking
compared the Kaddaba toe bone to those of man, chimpanzees and baboons. UPright: @ single toe
Comparing the anatomic criteria from a mathematical perspective, Mastropaolo

arrived at very different results. The toe did not resemble those of chimpanzees or baboons at all. The
resemblance between it and the human toe was also insufficient.

Mastropaolo"s findings were unveiled at the San Diego Conference held by the American Physiology
Society on August 27, 2002. It was made clear in the concluding part of the paper that the idea of an
evolutionary ancestor walking upright was a work of pure imagination:

Accordingly, the objective ancestry analyses for fossil bones assert that the conclusions of
Haile-Selassie and Robinson were farfetched speculations. (1)

In short the views about the Ardipithecus ramidus kadabba related in Die Zeit and Hurriyet Science
magazine are nothing but forced speculation.



The True Story Of Orrorin tugenensis

Orrorin tugenensis is a species reliant on 12 small fossilized items,
which were discovered by researchers Martin Pickford (College de
France) and Brigitte Senut (National History Of Nature Museum,
Paris) who claimed that this was an upright walking species. However
this view did not even gain much acceptance among evolutionists,
most of whom consider it to be impossible for this species to have
walked upright. Professor Leslie Aiello of London University states
that the claim of this species walking upright is not sustainable and
considers it more probable for this species to have been the ancestor
of apes rather than man. (2)

If Die Zeit still wants to insist that the Orrorin tugenensis fossils are
hominid it must discard the Lucy fossils which it used many a time as
propaganda material, because the researchers who discovered
Orrorin tugenensis claim that this species is morphologically closer to
The 12 small bones making "Orrorin the Homo genus than the Australopithecines or in other words closer
tugenensis," claimed by some researchers to to the Homo genus than Australopithecus afarensis and A.anamensis
have walked Lf‘p”ghtba”g.tozb‘?tthe ancestor gnecies to which Lucy belongs to. Researchers assert that evolution
of man by e <eft cannot function backwards and request therefore that the
Australopithecus genus be taken off the evolution tree. (3)

Obviously the fossils claimed to belong to earlier periods of the evolution tree in Hurriyet Science are
"hominid" by the power of imagination.

The True Story Of Sahelanthropus Tchadensis

Another fossil the newspaper Die Zeit and accordingly Hurriyet Science is
wrong about is the Sahelanthropus tchadensis. Firstly this fossil was not
discovered in East Africa"s Rift Valley in Ethiopia as it claims, but the
Sahelanthropus tchadensis fossil was found 1500km to the west from there in
Chad. Hurriyet Science states that this was a sensational discovery but is
totally mistaken about the location. This contradiction is serious because one of
the most important reasons that made fossils discovery sensational was the
fact of its location in an area 1500km to the west of East Africa. If Hurriyet
Science means to be a quality science magazine it must be more diligent.

For the magazine to include this fossil in its evolution propaganda is an
unsustainable approach because despite the fossils being 7 million years old it Sahelanthropus
resembles, according to evolutionary criteria, fossils from 1.5 - 2 millions years tchadensis

ago, which then totally destroy the illusionary evolution tree. Evolutionists were

forced by the discovery of the Sahelanthropus tchadensis fossil to admit the collapse of the evolution tree
they had barely managed to keep alive and also that the missing link idea was only a tall tale.

The well-known Nature magazine"s editor and paleontologist Henry Gee wrote in an article published by
the Guardian newspaper:

Whatever the outcome, the skull shows, once and for all, that the old idea of a "missing link"
is bunk... It should now be quite plain that the very idea of the missing link, always shaky, is
now completely untenable. (4)

Hurriyet Science disregards cunningly the problems the age of the Sahelanthropus tchadensis fossil poses
for the evolution theory. With the discovery of this fossil the timing of the branching out of man and
chimpanzee claimed by evolutionists to have happened 6 million years ago revealed itself to be
inconsistent. Tobias refers to the Swedish Ulfur Arnason"s research and states that with the S.tchadensis
fossil, Arnason"s dating method must be adopted. Arnason puts the age at between 10 - 13 million years.
Hurriyet Science might believe that it has bypassed this problem easily enough but when Arnason"s
research is considered it becomes apparent that the magazine resorted to cheating on behalf of evolution,
because its dating of the branching out of man and chimpanzee is based on the molecular clock system
which is wholly a product of imagination and prejudice. Arnason opposes the previous dating and "resets"
the molecular clock, which interestingly, uses whales as the life form when "setting" the molecular clock
to time human evolution. The contradictions are clearly visible in the dating efforts in support of evolution
and evolutionists use the "setting" of the molecular clock that suits their purpose. Evolution is not a fact
proven by scientific discoveries but is a dogma which misconstrues scientific discoveries for its ends.



The Two Feet Tale And The Truth

The article in Hurriyet Science reveals another forced maneuver by evolutionists. As we know they have
been telling the same old story for decades about the two feet business: Apes descend from trees and
begin to live in the savannah. To detect predators in the long grass they stand tall upright and so we
begin to be an upright walking species. But as Tobias points out, the area where man supposedly
originates from has been exposed to have been densely tree lined. So the story about the apes becoming
"twofeeters" in the savannah had to be binned and instead the thesis of apes learning to stand on two
feet whilst balancing on trees was adopted whereby they were already able to walk upright when they
descended from the trees. Robin Crompton, one of the greatest opponents of this thesis shows as
evidence one species of chimpanzees in Uganda"s Bwindi jungle area that were able to walk on two legs.
In the Scotsman that covered the story under the headline "Chimps On Two Legs Run Through Darwin"s
Theory," it is claimed these chimpanzees refute this old thesis.

All these demonstrate that evolutionists actually abandon their allegations on the face of scientific findings
but never leave behind the idea of "evolution."

The interview printed in Die Zeit magazine was nothing other than the repetition of Darwinist thesis
without any scientific value, proven to be false many a time and speculation without evidence. The
questions asked in the interview were not seeking scientific answers anyhow and one of the last asked
questions made the purpose of the interview very much obvious: "if you go back in time and put yourself
in Australopithecus" place, what would you leave to Homo sapiens?"

We are confronted here with a question asked by an evolutionist who blindly "believes" in Darwinism and
Australopithecus to be his ancestor. If someone sought a scientific answer in a scientific subject, he would
not ask such a superfluous question. Obviously Tobias" reply was as irrelevant as the question itself. He
remarks that it is important not to loose the faculty of speech. It is all irrelevant not least because there is
consensus among all evolutionists that Australopithecus did not possess the faculty of speech. Evidently
this approach is totally unscientific and shows just how the Darwinist dogma aims to condition people. Big
mistake by Die Zeit and eventually Hurriyet Science magazines to portray this interview as science to its
readers.

Conclusion

This interview published in Die Zeit does not have any scientific value whatsoever. Die Zeit and Hurriyet
Science magazines propose in "evidence" of the assumed evolution of man, fossils that are not even by
evolutionists regarded to be hominid. As we have demonstrated these fossils in reality are damaging to
evolutionist scenarios.

We expect the magazine to abandon its mistaken beliefs about the origins of mankind and to acknowledge
the reality of its true origin, creation. Modern science reveals that life is not produced by coincidences but
by creation. The answer to the question Hurriyet Science"s title "Where does humankind come from and
where does it go?" is straight forward: God has created man and he will be returned to him after death.
In the Surat Al-Muminun in the Quran this truth is revealed:

We created man from the purest kind of clay; then made him a drop in a secure receptacle;
then formed the drop into a clot and formed the clot into a lump and formed the lump into
bones and clothed the bones in flesh; and then brought him into being as another creature.
Blessed be God, the Best of Creators! Then subsequently you will certainly die. Then on the
Day of Rising you will be raised again. (Qur'"an, 23: 12-16)

1- Eurekalert.com: “Oldest Human Ancestor is (Again) Called into Question”, August 27, 2002
2- http://www.versiontech.com/origins/news/news _article.asp?news id=18
3- http://www.columbia.edu/~rk2143/web/orrorin/Otungensisl.html

4- Henry Gee, “Face of Yesterday”, 11 July 2002 http://www.guardian.co.uk/science/story/0,3605,752778,00.html

https://www.harunyahya.info/en/articles/an-unscientific-propaganda-interview-by-die-zeit


http://www.versiontech.com/origins/news/news_article.asp?news_id=18
http://www.columbia.edu/~rk2143/web/orrorin/Otungensis1.html
http://www.guardian.co.uk/science/story/0,3605,752778,00.html
https://www.harunyahya.info/en/articles/an-unscientific-propaganda-interview-by-die-zeit

