WEBVTT

00:00.080 --> 00:02.400
Wordt de VS gesteund door Groot-Brittannië?

00:03.060 --> 00:05.760
Groot-Brittannië is degene die de VS heeft opgericht.

00:06.220 --> 00:08.040
Mensen zien de VS als iets groots.

00:08.640 --> 00:12.220
De VS is een buitenpost, een militaire basis van Groot-Brittannië.

00:12.820 --> 00:17.020
Voormalige criminelen, avontuurzoekers uit Europa, zowel mannen als vrouwen,

00:17.400 --> 00:19.100
immigreerden in massas naar Amerika.

00:19.840 --> 00:23.360
Het was Groot-Brittannië dat hen in een land met een permanent leger vormde.

00:23.760 --> 00:26.240
Het vormde eerst kleine, individuele staten.

00:26.240 --> 00:31.760
Om hen later onder de Verenigde Staten van Amerika te verenigen en maakte Engels de officiële taal.

00:32.300 --> 00:36.120
Het speelde zich allemaal af onder de volledige controle van Groot-Brittannië.

00:36.480 --> 00:41.600
De VS is namelijk de militaire basis van Groot-Brittannië en wordt onmiskenbaar geregeerd door haar.

00:42.180 --> 00:46.540
Sterker nog, alle Amerikaanse presidenten hebben een buste van Churchill op hun bureau.

00:47.200 --> 00:48.160
Vlak onder hun neus.

00:48.620 --> 00:51.340
Bush zei, ik leg er elke dag verantwoording aan af.

00:51.660 --> 00:53.020
En het vertelde me wat ik moest doen.

00:53.480 --> 00:54.620
Kan hij nog duidelijk er zijn?

00:54.620 --> 00:59.460
Hij impliceert openlend de hegemonie van de Bristadiepe over de VS.

