WEBVTT

00:00.000 --> 00:29.980
 

00:30.000 --> 00:31.460
Zorlu yokuşu.

00:33.200 --> 00:34.000
Evet.

00:36.240 --> 00:37.220
Bu kadar.

00:40.060 --> 00:46.100
Cumhurbaşkanı Erdoğan külliyede düzenlenen vefatının 14. yılında Ali İzzet Begoviç'i anma programında konuştu.

00:46.720 --> 00:54.500
Türkiye onurundan asla taviz vermeyecektir. Biz kimsenin oyuncağı değiliz olmayacağız. Biz birilerinin keyfine göre muamele edeceği kapı kulu değiliz olmayacağız.

00:55.040 --> 00:59.440
Tehditlerle Türkiye'yi esir alacağını sananlar kendi geçmişlerinden bir haber gafillerdir.

01:00.000 --> 01:07.500
Yanılgı içinde olduklarını kısa sürede anlayacaklar. Ucuz ayak oyunlarına izin vermeyeceğiz. Kendini bilmez siyasetçilerin provokasyonlarına prim vermeyeceğiz.

01:08.700 --> 01:10.180
Helal olsun Tayyip Hocam.

01:10.180 --> 01:23.560
Gayet güzel konuşmuş. Delikanlıca, Müslümanca, Allah'tan korkan, Allah'a inanan bir insan. Müslümanla konuşmuş.

01:23.560 --> 01:38.120
İngiliz derin devletine şamarı elinin tersine yapıştırmış. Osmanlı tokadı bu. İyi bir Osmanlı tokadı çakmış diyelim. Yani iyi olmuş.

01:38.120 --> 01:41.440
Evet dinliyorum.

01:42.480 --> 01:49.680
Muhammed Adnan Hocam sizi çok seviyorum. İttihat İslam olduğunda bizler de metral İslam'la birlikte hareket edebilecek miyiz?

01:49.760 --> 01:52.800
Onun yanında durabilecek miyiz? Onunla birlikte sohbet edebilecek miyiz?

01:53.500 --> 01:56.880
Ben çünkü onun yanında olmayı çok istiyorum. Teşekkür ederim.

01:56.880 --> 02:01.740
Ah severim ben senin güzelliğini. Bir yaklaştığa da göreyim bakayım güzelliğini.

02:04.060 --> 02:05.600
Allah senin nurunu artırsın.

02:09.600 --> 02:17.400
Mehdi, İsa Mesih, tabii bütün dünyanın konuşabileceği, görüşebileceği insanlar olacaktır.

02:19.080 --> 02:25.240
Ama ne kadar yoğunluk olabilir, ne kadar sıklık olabilir,

02:25.240 --> 02:28.960
onu yaşadığında göreceğiz.

02:30.000 --> 02:35.240
Ama İsa Mesih'in zaten Mesih demesinin nedenlerinden biri de dünyayı gezmesidir.

02:36.520 --> 02:39.640
Sürekli hareketli bir bağlantı olacaktır.

02:40.220 --> 02:43.140
Asıl cennette birliktelik vardır.

02:43.340 --> 02:45.380
Cennette kesintisiz birliktelik vardır.

02:45.380 --> 02:51.380
Ama burada dünya şartlarının adetullah yöntemleri nedeniyle,

02:53.060 --> 02:55.220
Cenab-ı Allah yarattığı yöntemler nedeniyle,

02:55.860 --> 03:01.740
teke tek görüşme sınırlı ve kontrollü olur.

03:01.880 --> 03:04.020
Yani o kadar fazla olmaz takdir edersiniz ki.

03:04.020 --> 03:08.520
Gel yakışıklı.

03:11.780 --> 03:12.620
Evet.

03:12.620 --> 03:17.880
Ama inşaAllah Allah bizi Mehdi'yle görüştürür.

03:17.980 --> 03:20.120
İnşaAllah Hazreti İsa Mesih'le görüştürür.

03:20.820 --> 03:24.320
Ama görüşmesek bile biz şu an, biz Mehdi'yi görmedik.

03:24.860 --> 03:26.200
İsa Mesih'i de görmedik.

03:26.580 --> 03:28.780
Ama yoğun faaliyet halindeyiz.

03:28.900 --> 03:29.780
Yoğun gayret ediyoruz.

03:30.500 --> 03:33.200
Bütün gücümüzle, değil mi?

03:33.300 --> 03:34.280
Bir atak halindeyiz.

03:34.760 --> 03:36.940
Kitaplar bastırıyoruz, kitaplar dağıtıyoruz.

03:37.580 --> 03:39.060
İnternet siteleri kuruyoruz.

03:39.060 --> 03:41.320
İnsanlar tek tek tebliğ yapıyoruz.

03:42.760 --> 03:45.140
Münafık ataklarına karşı tavır alıyoruz.

03:47.100 --> 03:52.340
Küfri ataklara karşı, karşı cevaplar geliştiriyoruz.

03:53.160 --> 04:00.180
Allah'ı inkar eden odaklara cevaplarla, mukni güzel izahlarla set oluyoruz.

04:01.020 --> 04:04.780
Dolayısıyla bütün günümüz yoğun faaliyet halinde oluyor.

04:06.200 --> 04:07.400
Münafık olan ne diyor?

04:07.400 --> 04:09.880
Ya diyor, münafıklık ne kadar güzelmiş diyor.

04:10.380 --> 04:11.120
Niye ki falan diyorsun.

04:11.660 --> 04:14.080
Ya çok rahat diyor, sabah namaza kalkmıyorsun diyor.

04:15.160 --> 04:16.160
Oruç da tutmuyorsun.

04:17.260 --> 04:19.340
İslam için bir şey harcamana da gerek yok.

04:20.580 --> 04:22.280
İslam'ı tebliğ etmene de gerek yok.

04:22.960 --> 04:24.380
Kitap okumana da gerek yok.

04:25.980 --> 04:29.820
Ondan sonra Müslümanlarla birlikte hareket etmene de gerek yok.

04:29.820 --> 04:32.820
Temiz olmana da gerek yok.

04:33.540 --> 04:35.220
Hayvan gibi yaşanıyor yani.

04:35.900 --> 04:36.540
Ve seviniyor.

04:36.800 --> 04:38.240
İnanılmaz rahatmış ya diyor.

04:38.740 --> 04:40.660
Yani bu kadar ahmaklık olur mu ya?

04:40.740 --> 04:45.580
Şimdi mesela bir asker düşün cephede.

04:45.580 --> 04:52.060
E sen silahını atar, elbiseni çıkarır kaçarsan, tabii ki rahat edersin.

04:53.260 --> 04:56.720
Ama soysuz, haysiyetsiz, şerefsiz, namussuz haline düşersin.

04:57.180 --> 04:58.560
Kahpe ve kalleş olursun.

04:59.080 --> 05:00.120
Allah belanı verir.

05:00.120 --> 05:05.000
Cepheden kaçarsan, dünyanın en haysiyetsiz adam olmuş olur.

05:06.020 --> 05:09.340
Veyahut mesela doktor, acil hasta gelmiş.

05:10.140 --> 05:11.180
Adam kan kaybediyor.

05:12.120 --> 05:15.040
Doktor diyor ki ya ben vurup kafaya yatacağım, uyuyacağım.

05:16.580 --> 05:18.240
Acil de hasta ölürse ölsün diyor.

05:19.100 --> 05:21.720
E adamın arkasından diyorsa ki ooo ne rahatmış.

05:22.940 --> 05:23.640
Değil mi?

05:23.640 --> 05:28.700
E bu bir ahmaklık, katillik, haysiyetsizlik ve şerefsizlik.

05:28.780 --> 05:30.040
Hoş geldin Rambo nasılsın?

05:30.120 --> 05:32.260
Çok iyiyim.

05:32.840 --> 05:33.400
Çok iyisin.

05:37.540 --> 05:40.100
Arkadaşına bir sor bakayım nasılmış Almanca?

05:40.760 --> 05:41.420
Neler yapmış?

05:42.040 --> 05:43.020
O da sana cevap versin.

05:43.020 --> 05:43.540
İnşaAllah.

05:44.100 --> 05:44.900
Ya wie geht's?

05:44.900 --> 05:45.720
Eee, was hastalıyız?

05:46.280 --> 05:47.500
Wie läuft in Deutschland?

05:48.820 --> 05:49.780
Eigentlich als gut.

05:50.480 --> 05:50.800
Şallah.

05:52.160 --> 05:53.680
Was macht die für Sachen dort?

05:57.560 --> 05:58.280
Übersetzung.

05:58.280 --> 05:58.860
Übersetzung.

05:58.860 --> 06:00.800
Übersetzung.

06:00.800 --> 06:01.060
Ynoneŋ.

06:01.060 --> 06:01.380
Eất.

06:01.460 --> 06:01.540
Sehr gut.

06:01.540 --> 06:02.000
fired us.

06:02.100 --> 06:02.360
équ2

06:02.360 --> 06:04.000
fragileいん compar Charlotte.

06:04.000 --> 06:04.220
Harb.

06:04.220 --> 06:04.800
Absatz.

06:04.800 --> 06:05.140
Vuralsetzung.

06:05.180 --> 06:05.360
Vuralsetzung.

06:05.360 --> 06:10.360
Ne konuşuyor bunlara ya?

06:10.360 --> 06:14.360
Hiç anlamıyoruz.

06:14.360 --> 06:20.360
Evet.

06:20.360 --> 06:28.360
Şimdi öyle bir bakış açısını, hayatın diğer yönlerine de yayılsa insan,

06:28.360 --> 06:30.360
berbat bir durum olur.

06:30.360 --> 06:35.360
Anne düşün, çocuğun altını temizliyor, yemek veriyor, yiyecek veriyor.

06:35.360 --> 06:39.360
E çocuğu bırakıp tatile gitse, oh ne rahatmış dese,

06:39.360 --> 06:43.360
e bu bir ahlaksızlık, çocuk ölür, acı çeker.

06:43.360 --> 06:49.360
Munafığın ahmaklığını tarif etmek için munafığın bir kere hayvan olmaması gerekiyor.

06:49.360 --> 06:51.360
Şimdi hayvana neyi açıklayacaksın?

06:51.360 --> 06:57.360
Hayvan ayette diyor ki, konuşsan da diyor ağzını açıp solur diyor dilini sarkılıp,

06:57.360 --> 07:00.360
kızsan da ne yaparsan yap dilini açıp solur diyor.

07:00.360 --> 07:02.360
Anlamaz, hayvan çünkü.

07:02.360 --> 07:05.360
E bunlar hayvandan da aşağı yani, ahmak.

07:05.360 --> 07:08.360
O diyor ne iyiymiş ya munafıklık diyor.

07:08.360 --> 07:12.360
Yani bu kadar ahmak açıklama olur mu?

07:12.360 --> 07:17.360
Sen Allah'a dinine karşı sorumluluklarını bırakırsan,

07:17.360 --> 07:19.360
efendim, değil mi?

07:19.360 --> 07:25.360
Eğer askersen cepheden kaçıyorsan, doktorsan ameliyatta hastayı bırakıp tatile gidiyorsan,

07:25.360 --> 07:30.360
kahpelik yapıyorsun, kalleşlik yapıyorsun, cinayet işliyorsun.

07:30.360 --> 07:38.360
Dünyanın en şerefsiz adamsı demektir.

07:38.360 --> 07:42.360
Mesela bir öğretmen düşün.

07:42.360 --> 07:45.360
Öğrenciler sınıfta bekliyor.

07:45.360 --> 07:48.360
Ya diyor adam, sabah sabah ne gideceğim okula?

07:48.360 --> 07:50.360
Onlarla mı uğraşacağım diyor?

07:50.360 --> 07:52.360
Vuru kafayı yatarım diyor.

07:52.360 --> 07:56.360
O ne rahatmış ya diyor, gitmemek diyor.

07:56.360 --> 07:59.360
E öğrenciler ne olacak, eğitim ne olacak?

07:59.360 --> 08:01.360
Ya boş ver diyor ya.

08:01.360 --> 08:03.360
Bana ne diyor ya.

08:03.360 --> 08:05.360
Ben keyfeme bakarım diyor.

08:05.360 --> 08:07.360
Ama çok rahatmış, bayağı iyiymiş bu diyor.

08:07.360 --> 08:10.360
Bunu hayvan yapmaz, hayvan.

08:10.360 --> 08:13.360
Hayvanda bile yok, hayvan bile yavrularına titiz.

08:13.360 --> 08:18.360
Mesela yiyecek bulup götürüyor, onlara bakıyor, temizliyor, koruyup kolluyor.

08:18.360 --> 08:20.360
Hayvanda bile yoktur.

08:20.360 --> 08:23.360
Münafığın karaktersizliğini açıklayacak kelime bulamayız.

08:23.360 --> 08:24.360
Evet.

08:24.360 --> 08:25.360
Dinliyorum.

08:25.360 --> 08:29.360
Sahip Nursi Mehdi'nin öğretmeni mi oluyor?

08:29.360 --> 08:34.360
Sahip Nursi diyor ki,

08:34.360 --> 08:38.360
Hiçbir cihette diyor bak, hiçbir cihette.

08:38.360 --> 08:40.360
Yani belirli bir cihette değil.

08:40.360 --> 08:49.360
Hiçbir cihette, hiçbir yönde o ahir zamanın acip şahsı gibi olamam diyor.

08:49.360 --> 08:50.360
Acip diyor.

08:50.360 --> 08:51.360
Acip diyor.

08:51.360 --> 08:52.360
Acip diyor.

08:52.360 --> 08:53.360
Acip diyor.

08:53.360 --> 08:54.360
Acip diyor.

08:54.360 --> 08:55.360
Acip diyor.

08:55.360 --> 08:56.360
Acip diyor.

08:56.360 --> 08:57.360
Acip diyor.

08:57.360 --> 08:58.360
Acip diyor.

08:58.360 --> 08:59.360
Sungur abiyi ben sormuştum.

08:59.360 --> 09:00.360
Sungur abi dedim.

09:00.360 --> 09:01.360
Nur talebesi mi olacak dedim Mehdi.

09:01.360 --> 09:10.360
Bak hiçbir cihette diyor, ahir zaman o acip şahsi gibi olamam diyor, acip diyor.

09:10.360 --> 09:17.360
Sungur abiye ben sormuştum. Sungur abi dedim, nur talebesi mi olacak dedim Mehdi.

09:17.360 --> 09:26.360
Bediüzzaman'ın talebesi olduğu için tabii ben doğal olarak tabii ki nur talebesi olacak diye bekliyordum.

09:26.360 --> 09:34.360
Yok dedi, nur talebesi olmayacak dedi Bediüzzaman. Nur talebesi olmayacağını söyledi dedi.

09:34.360 --> 09:44.360
Peki nasıl olacak abi dedim, şaşırdım. Şöyle elini açtı, bambaşka olacak dedi dedi, bambaşka.

09:44.360 --> 09:53.360
Ya ben bu yuhuyum yani böyle şeylerde ayıp olur, üstüne gitmiyorum ama bir istesem birkaç soru daha sorsam anlatacaktı yani o şeydeydi.

09:53.360 --> 09:59.360
Moda çok iyiydi ama o kadardan bıraktı.

09:59.360 --> 10:05.360
Ya neyin Ebced hesabını yaptı onu anlayamadım. İlk geldi, selamünaleyküm dedi.

10:05.360 --> 10:12.360
Aleykümselam hocam dedim ben. Sen adın ne kardeş dedi. Adnan hocam dedim, Adnan Oktar dedim.

10:12.360 --> 10:18.360
Hemen cebinden bir bloknot çıkarttı, bir de kalemini çıkarttı.

10:18.360 --> 10:22.360
Memleketin nerede dedi, Ankara dedim.

10:22.360 --> 10:26.360
Hemen adımı soyadımı yazdı, bir Ebced hesabı yaptı.

10:26.360 --> 10:34.360
Bizim çocuklar da gülmeye başladı tabii çok heyecan anladılar yani o ne amaçla yaptığını anladılar.

10:34.360 --> 10:36.360
Yani Ebced hesabını.

10:36.360 --> 10:42.360
Ben de cahil çocuklar, daha yeni geldikleri için bilim yoklar. Yani saygı, edebi, adabı o kadar bilmiyorlar.

10:42.360 --> 10:50.360
Heyecanlanınca güler ya bazı insanlar yani. Ama çocuksu bir mantıkla bunu yaparlar.

10:50.360 --> 10:54.360
Ben de ayıp olmasın diye Sungur ağabeyi ileriye doğru alıp götürdüm.

10:54.360 --> 10:57.360
Yani hiç bağlantı kuramayacaklar bir yere doğru götürdüm.

10:57.360 --> 11:02.360
Orada sordum bu soruları. İşte bambaşka olacağı orada söyledi.

11:02.360 --> 11:04.360
Bir de nur talebesi olmayacağını da orada söyledi.

11:04.360 --> 11:14.360
Barlar layıkası sayfa 162'de.

11:14.360 --> 11:27.360
Fakat o ileride gelecek acip şahsın bir hizmetkarı ve ona yer hazır edecek bir dümdara ve o büyük kumandanın piştar bir nefer olduğunu zannediyorum diyor.

11:27.360 --> 11:30.360
Ben yakışıklığımı bir daha dinleyeyim.

11:30.360 --> 11:34.360
Sahip Nursi'ye Mehdi'nin öğretmeni mi oluyor?

11:37.360 --> 11:47.360
Mehdi için Bediüzzaman diyor ki, ben diyor bir mezhep mukalibiyim, Şafii'yim diyor. Şafii mezhebine tabiyim.

11:47.360 --> 11:57.360
Yani İmam-ı Şafii benim mürşidimdir, benden üstündür diyor. İlim yönünden, mücedditlik, müştehitlik yönünden benden üstündür. Dolayısıyla ben ona tabiyim diyor.

11:57.360 --> 12:00.360
Ama ileride gelecek o acip şahıs diyor.

12:00.360 --> 12:04.360
Hem en büyük bir müceddit, kapıyı kapat ya.

12:04.360 --> 12:08.360
Hem en büyük bir müceddit, en büyük müceddit ne demek biliyor musun?

12:08.360 --> 12:10.360
Bütün mezhep imamlarından daha büyük.

12:10.360 --> 12:19.360
Hem en büyük bir müceddit, yani gelmiş geçmiş bütün müfessir ve mezhep imamlarından daha büyük.

12:19.360 --> 12:32.360
Hem hakim, hem Mehdi, hem mürşid, hem mürşid yani dünyaya mürşid, hem kutbu azam olarak yani dünyanın kutbu olarak bir zat-ı nuraniyi gönderecek diyor.

12:32.360 --> 12:38.360
Bak gönderecek, o da ehli beyti nebeviden olacaktır yani seyit olacaktır diyor.

12:38.360 --> 12:41.360
Ben kendimi seyit bilemiyorum diyor.

12:41.360 --> 12:42.360
Seyit değilim diyor.

12:42.360 --> 12:43.360
Yani Kürdüm diyor zaten.

12:43.360 --> 12:45.360
Said-i Kürdedi deniyoruz Bediüzzaman'a.

12:45.360 --> 12:46.360
Kürt hali midir?

12:46.360 --> 12:48.360
Eee Kürttür Bediüzzaman.

12:48.360 --> 12:50.360
İftihar ediyoruz Kürt olmasıyla da.

12:50.360 --> 12:57.360
Eee fakat bunu bazı kişiler bir türlü azmedemiyorlar.

12:57.360 --> 13:02.360
Bediüzzaman, Mehdi'nin tarihini açıkça veriyor.

13:02.360 --> 13:06.360
Bin dört yüz yıl sonra gelecek bir hakikati.

13:06.360 --> 13:10.360
Bak Mehdi için bin dört yüz yıl sonra gelecek bir hakikat diyor.

13:10.360 --> 13:14.360
Bin dört yüz, harften tek tek yazmış bin dört yüz.

13:14.360 --> 13:17.360
Eee kendisi bin üç yüzlerde.

13:17.360 --> 13:19.360
Mehdi bin dört yüzlerde.

13:19.360 --> 13:26.360
Mehdi geldiğinde ben mezarımda olacağım ve onun mezarımdan izleyeceğim diyor Bediüzzaman.

13:26.360 --> 13:29.360
Mezarımda olacağım diyor.

13:29.360 --> 13:43.360
Mehdi'nin faaliyet dönemi olarak kendi dönemini değil, bin dokuz seksen bir, doksan bir, iki bin bir, iki bin on bir ve iki bin yirmi bir tarihini veriyor Bediüzzaman.

13:43.360 --> 13:45.360
Hiçbir zaman için o tarih vermemiş.

13:45.360 --> 13:46.360
Hep ileride gelecek diyor.

13:46.360 --> 14:01.360
Ve darvinizmi, materyalizmi bak darvinizmi materyalizmi tam susturacak tarzda beşere ders verecek diyor.

14:01.360 --> 14:02.360
Bediüzzaman.

14:02.360 --> 14:04.360
Bediüzzaman darvinizmin de'sinden bahsetmedi.

14:04.360 --> 14:06.360
Tamam Mehdi'ye bırakmıştır darvinizmi.

14:06.360 --> 14:08.360
Hiç karışmadı.

14:08.360 --> 14:11.360
Yani tek kelime ağzına almamıştır darvinizmi.

14:11.360 --> 14:18.360
Mehdi diyor bu üç vazifeyi aynı anda yapacak diyor Bediüzzaman.

14:18.360 --> 14:21.360
Muhtelif Mehdi'ler gelmiş diyor.

14:21.360 --> 14:25.360
Bu üç vazifeyi ayrı ayrı yapmaya çalışmışlar, kısmen yapmışlar.

14:25.360 --> 14:37.360
Mehdi diyor tam muntazam, mükemmel, eksiksiz olarak üç vazifeyi de kendi hayattayken üçünü birden yapacak diyor.

14:37.360 --> 14:40.360
Üç vazifeli üçünü de yapacak diyor.

14:40.360 --> 14:44.360
Hatta

14:44.360 --> 14:54.360
Bediüzzaman şeddeli lamlar ve mim iki kişiler sayılsa bundan bir asır sonra zulümatı dağıtacak zatlar Mehdi ve şahitler olabilir diyor.

14:54.360 --> 14:56.360
Bu 1910 için söylüyor.

14:56.360 --> 14:59.360
1910'dan 100 yıl sonra ne oluyor?

14:59.360 --> 15:01.360
2010

15:01.360 --> 15:08.360
Bunu gördüğünüz halde, anladığınız halde neye istinaden kurtulmaya çalışıyorsunuz?

15:08.360 --> 15:11.360
Niye Mehdi'yetten kaçmaya çalışıyorsunuz?

15:11.360 --> 15:13.360
Anlaşılır gibi değil.

15:13.360 --> 15:17.360
Psikolojik hastalık diye bir şey var mı yoksa bu insanların zaatı mıdır?

15:17.360 --> 15:22.360
Sen çok güzelsin, çok. Allah senin güzelliğini kat kat artırsın.

15:22.360 --> 15:25.360
Harikola da güzel kızsın, maşallah.

15:25.360 --> 15:29.360
Allah seni hidayetiyle sarsın, nuruyla sarsın.

15:29.360 --> 15:32.360
Sana bereketli uzun ömür versin, cennet nasip etsin.

15:32.360 --> 15:37.360
Cennette seni dostum, arkadaşım olarak Allah'tan istiyoruz.

15:37.360 --> 15:39.360
İnşaAllah. Çok güzelsin.

15:39.360 --> 15:43.360
Yani şu işte panik atak falan var ya bunların hepsi hikaye.

15:43.360 --> 15:47.360
Sinirim bozuk demeler, işte asabım bozuk demeler.

15:47.360 --> 15:53.360
Yok işte depresyona girdim falan bunların hepsi hikaye.

15:53.360 --> 15:56.360
Ama şizofreni hakikaten hastalıktır adam.

15:56.360 --> 15:57.360
Çünkü başka boyutta yaşıyor.

15:57.360 --> 16:01.360
Şizofren demek, başka boyutta yaşayan insan demektir.

16:01.360 --> 16:07.360
Yani bir kutu düşün.

16:07.360 --> 16:12.360
O kutunun dışında bir dünya var.

16:12.360 --> 16:15.360
O kutunun dışına çıkamaz o şizofren.

16:15.360 --> 16:19.360
En fazla o kutunun en son kenarlarına kadar gelebilir.

16:19.360 --> 16:24.360
Onu da işte insanlara yakın olduğu için normal gibi davranmaya başlıyor.

16:24.360 --> 16:26.360
Yani o kutunun en kenarına kadar gelir.

16:26.360 --> 16:28.360
Ama dışına asla çıkamaz.

16:28.360 --> 16:30.360
Şizofren demek ölmüş insan demektir.

16:30.360 --> 16:31.360
Ölüdür yani.

16:31.360 --> 16:34.360
Yani şuuru tam kapalıdır şizofrenin.

16:34.360 --> 16:35.360
Ama konuşur.

16:35.360 --> 16:37.360
Halatası orasını cevap verir.

16:37.360 --> 16:39.360
Yani normal insaniye tavırlıyor.

16:39.360 --> 16:43.360
Ama bir gün mesela durduk yere babamı boğma emri geldi diyor.

16:43.360 --> 16:44.360
Adama yatırıp boğuyor.

16:44.360 --> 16:45.360
Annen.

16:45.360 --> 16:47.360
Aynı o şuurla.

16:47.360 --> 16:49.360
Hiç bir değişiklik olmaz.

16:49.360 --> 16:54.360
Bu doğru mesela paranoya şizofrenin bunların hastalıktır.

16:54.360 --> 16:56.360
Ama onlar laf.

16:56.360 --> 17:05.360
Direkt iman zafiyetinden, Allah'a tevekkül etmemekten kaynaklanan, kendi kendini telkin ederek elde ettikleri bir durum.

17:05.360 --> 17:08.360
Mesela diyor aman ilaç içmezsem ben duramıyorum.

17:08.360 --> 17:10.360
Yok kardeşim öyle bir şey yok ya.

17:10.360 --> 17:15.360
Ye yemeğini çık ortaya kalk oyna bir neşelen ondan sonra.

17:15.360 --> 17:27.360
Sevgisizlikten, muhabbetsizlikten, gelecek korkusundan, içe kapanmadan, meseleleri çok görev girift ve olumsuz düşünmekten vücutları bitap oluyor.

17:27.360 --> 17:28.360
Buna diyorlar.

17:28.360 --> 17:32.360
Yoksa ne alakasen şirk koşmazsan hiçbir şey olmaz.

17:32.360 --> 17:34.360
Evet dinliyorum.

17:34.360 --> 17:44.360
Amerikan Hava Kuvvetleri'nin nükleer silah kapasiteli B-52 bombardıman uçaklarını soğuk savaştan bu yana ilk kez 24 saat esasına göre teyakküza geçirmeye hazırlanıyor.

17:44.360 --> 17:46.360
Hava Kuvvetleri Komutanı Goldfin,

17:46.360 --> 17:51.360
Dünya artık tehlikeli bir yer ve nükleer silah kullanımından açık açık bahseden insanlar var.

17:51.360 --> 17:55.360
Artık sadece Sovyetler Birliği ve bizim olduğumuz çift kutuplu dünyada yaşamıyoruz.

17:55.360 --> 17:58.360
Nükleer kapasitesi olan başka oyuncular da var.

17:58.360 --> 18:03.360
Uçağına kabuk gibi burur indirirler aşağı.

18:03.360 --> 18:07.360
B-52 zaten yaban kazı gibi bir uçak çok büyük.

18:07.360 --> 18:09.360
Uçağın göbeğinden burur patlatırlar.

18:09.360 --> 18:11.360
Sen ona niye o kadar güveniyorsun?

18:11.360 --> 18:12.360
Allah'a güven.

18:12.360 --> 18:13.360
Sevgiyle halletmeye çalış.

18:13.360 --> 18:15.360
Hep böyle kabadayılıkla.

18:15.360 --> 18:17.360
Kabadayılıkla demeyeyim de yani.

18:17.360 --> 18:21.360
İşte diklenmeyle.

18:21.360 --> 18:23.360
Kabadayılık ayrı bir şeydir.

18:23.360 --> 18:25.360
Meseleler halletmeye çalışıyorlar.

18:25.360 --> 18:27.360
Sevgiyi hiç düşünmüyorlar.

18:27.360 --> 18:29.360
Ya İncil size hep sevgiyi anlatıyor.

18:29.360 --> 18:31.360
Merhameti anlatıyor.

18:31.360 --> 18:32.360
Dostlukla hallet.

18:32.360 --> 18:42.360
Hep işte asar keserek kovboy zihniyeti, kovboy mantığı, kovboy elbiseleri, kovboy şapkası, kovboy kültürü bundan bir türlü kurtulamadılar.

18:42.360 --> 18:47.360
Bir şey oldu mu hemen gideriz silahla basarız, kurşunlarız, konu hallolur.

18:47.360 --> 18:48.360
Öyle bir şey yok.

18:48.360 --> 18:54.360
Sen belliyken adam yerden roketle alır, küçük bir roketle kabak gibi indirir aşağı.

18:54.360 --> 18:57.360
Yani balıklamada aşağı düşersin.

18:57.360 --> 18:59.360
Münasebetsizliği bırak.

18:59.360 --> 19:00.360
Öyle olmaz.

19:00.360 --> 19:04.360
Allah'a sığınarak, Allah'ı severek, Allah korkusuyla halledeceksin.

19:04.360 --> 19:16.360
Sevgi, muhabbet, dostluk insanlara güven vererek, herkese böyle diklenerek falan netice alınmaz.

