WEBVTT

00:00.600 --> 00:04.980
Allah'ım bizim yaptığımız ibadetlere ihtiyacı yokken neden güzel ibadetlerinizi istiyor?

00:07.740 --> 00:12.700
Benim güzelim İtalyan kızlarına benziyor. Çok çok güzel, bayağı sağlıklı, çok hoş bir kız.

00:13.000 --> 00:17.520
Güzel yüzlüğüm tabii ki Allah'ın ibadete ihtiyacı yok. O zaten kendisi için istemiyor.

00:18.260 --> 00:24.100
Bizim için istiyor. Biz Allah'a saygımızı, sevgimizi göstertmek isteriz, bir şey yapmak isteriz.

00:25.000 --> 00:26.480
Yani fiili bir şey.

00:26.480 --> 00:31.600
Yani hem söz mesela Allah'a şükrediyoruz, hamd ediyoruz, Ya Rabbi sen büyüksün diyoruz.

00:32.020 --> 00:35.040
Ama bir de fiili bir şey. Yani Allah'a kucaklar gibi bir şey.

00:36.060 --> 00:37.680
O da namazdır. Yani fiili.

00:38.900 --> 00:42.280
Mesela onun secdeye kapan, onun huzurunda olduğunu düşünerek.

00:43.300 --> 00:44.580
Çünkü Allah her yerde çünkü.

00:45.260 --> 00:48.640
Ona tevazusunu, ona bağlılığını mümin gösteriyor. Sonra ne oluyor?

00:49.900 --> 00:51.980
Ben diyor Allah'a sevgimi gösterttim.

00:52.480 --> 00:55.820
Allah'a sevgisini ruhunda doyurmuş oluyor.

00:56.480 --> 00:59.200
Bir yönde, bir yönde doyurmuş oluyor.

00:59.760 --> 01:01.680
Allah'a saygısını da göstertmiş oluyor.

01:03.540 --> 01:06.060
Bunun sonucunda kul kendi kendini sever.

01:07.600 --> 01:14.880
Yani Allah'ı seven, Allah'a saygı gösterten, iyi bir insan olduğuna, dürüst insan olduğuna, vicdanlı bir insan olduğuna kanaati gelir.

01:14.880 --> 01:18.160
Kendi kendini sevince de cennette mutlu olur.

01:18.160 --> 01:22.040
Eğer bir insan kendi kendini sevmiyorsa mutlu olamaz.

01:22.520 --> 01:23.940
Öbür türlü kendini nefret eder.

01:24.940 --> 01:27.040
Mesela namaz kılmayan insanlara bakıyoruz.

01:27.180 --> 01:29.880
Pişmanlık içinde ve üzüntü içindeler.

01:30.740 --> 01:31.580
Kendini sevmiyorum.

01:32.220 --> 01:32.880
İçi rahat değil.

01:32.880 --> 01:34.920
Ama namaz kıldığında ne diyorlar?

01:34.960 --> 01:41.760
Bak hep duyarsınız, işte bir huşu buldum, huzur buldum, kalbim rahatladı, içim açıldı der.

01:42.340 --> 01:42.720
O neden?

01:43.740 --> 01:47.460
Allah'a karşı vicdanı rahatladığı için, gönül rahatladığı için.

01:47.460 --> 01:52.340
Allah'ı sevmede kalbini tutan çember açılmış oluyor.

01:53.080 --> 01:53.940
Ferahlanmış oluyor.

01:54.060 --> 01:58.080
Ve Allah'ı sonsuz sevgide sevebilecek gücü kendini de o zaman buluyor.

01:59.400 --> 02:06.660
Allah'ı sevdiğine kendini inandırması için, kulun ve kendi kendini sevmesi için ibadete ihtiyacı vardır.

02:07.180 --> 02:08.040
Yoksa Allah ne yapsın?

02:08.100 --> 02:08.940
İbadete tabii yani.

02:09.060 --> 02:10.840
Hiç onun bir anlamı yok Allah için.

02:10.920 --> 02:12.540
O anlamda bir gerekliliği yok.

