WEBVTT

00:00.000 --> 00:02.320
Said Nursi, Mehdi'nin öğretmeni mi oluyor?

00:05.740 --> 00:11.000
Said Nursi diyor ki, hiçbir cihette diyor bak, hiçbir cihette.

00:11.560 --> 00:13.260
Yani belirli bir cihette değil.

00:14.060 --> 00:21.860
Hiçbir cihette, hiçbir yönde o ahir zamanın acip şahsı gibi olamam diyor.

00:23.440 --> 00:24.720
Hiçbir cihette.

00:24.720 --> 00:34.240
Ancak onun diyor, piştar bir neferiyim, öncü bir askeriyim, ona yer hazır eden bir dümdariyim diyor.

00:37.580 --> 00:42.660
Bak hiçbir cihette diyor, ahir zamanı o acip şahsı gibi olamam diyor, acip diyor.

00:44.300 --> 00:45.840
Sungur abiye ben sormuştum.

00:46.500 --> 00:49.680
Sungur abi dedim, nur talebesi mi olacak dedim Mehdi.

00:49.680 --> 00:59.340
Bediüzzaman'ın talebesi olduğu için tabii ben doğal olarak tabii ki nur talebesi olacak diye bekliyordum.

01:00.520 --> 01:03.900
Yok dedi, nur talebesi olmayacak dedi Bediüzzaman.

01:04.540 --> 01:06.120
Nur talebesi olmayacağını söyledi dedi.

01:07.860 --> 01:09.680
Peki nasıl olacak abi dedim, ben şaşırdım.

01:11.420 --> 01:14.680
Şöyle elini açtı, bambaşka olacak dedi dedi.

01:14.680 --> 01:16.080
Bambaşka.

01:17.920 --> 01:25.580
Ya ben bu yuhuyum yani böyle bir şeylerde ayıp olur, üstüne gitmiyorum ama bir istesem birkaç soru daha sorsam anlatacaktı yani o şeydeydi.

01:26.700 --> 01:27.840
Moda çok iyiydi.

01:29.160 --> 01:30.420
Ama o kadardan bıraktı.

01:32.500 --> 01:34.860
Ya neyin Ebced hesabını yaptı onu anlayamadım.

01:35.020 --> 01:38.380
İlk geldi, selamünaleyküm dedi.

01:38.580 --> 01:40.340
Aleykümselam hocam dedim ben.

01:40.340 --> 01:42.940
Sen adın ne kardeş dedi.

01:43.680 --> 01:45.420
Adnan hocam dedim, Adnan Oktar dedim.

01:46.280 --> 01:49.580
Hemen cebinden bir bloknot çıkarttı.

01:50.200 --> 01:51.460
Bir de kalemini çıkarttı.

01:53.060 --> 01:54.900
Memleketin nerede dedi, Ankara dedim.

01:56.600 --> 01:58.280
Hemen adımı, soyadımı yazdı.

01:58.360 --> 01:59.660
Bir Ebced hesabı yaptı.

02:00.820 --> 02:02.800
Bizim çocuklar da gülmeye başladı tabii çok.

02:03.680 --> 02:06.340
Heyecan anladılar yani onun ne amaçla yaptığını anladılar.

02:06.340 --> 02:09.580
Yani Ebced hesabını.

02:10.200 --> 02:12.880
Ben de cahil çocuklar, daha yeni geldikleri için bilinçliyorum.

02:13.060 --> 02:15.400
Yani saygı, edebi, adabı o kadar bilmiyorlar.

02:16.760 --> 02:19.940
Heyecanlanınca güler ya bazı insanlar yani.

02:21.500 --> 02:23.540
Ama çocuksu bir mantıkla bunu yaparlar.

02:23.900 --> 02:27.380
Ben de ayıp olmasın değil, Sungur ağabeyi ileriye doğru alıp götürdüm.

02:27.460 --> 02:30.780
Yani hiç bağlantı kuramayacaklar bir yere doğru götürdüm.

02:31.580 --> 02:32.820
Orada sordum bu soruları.

02:33.560 --> 02:35.380
İşte bambaşka olacağı orada söyledi.

02:35.380 --> 02:38.640
Bir de nur talebesi olmayacağını da orada söyledi.

02:39.800 --> 02:41.840
Barlar layıkası sayfa 162'de.

02:42.740 --> 02:49.720
Fakat o ileride gelecek acip şahsın bir hizmetkarı ve ona yer hazır edecek bir dümdara

02:49.720 --> 02:54.940
ve o büyük kumandanın piştar bir neferi olduğumu zannediyorum diyor.

02:56.220 --> 02:58.080
Ben yakışıklığımı bir daha dinleyeyim.

02:58.080 --> 03:01.540
Sahip Nursi'ye Mehdi'nin öğretmeni mi oluyor?

03:01.540 --> 03:07.640
Mehdi için Bediüzzaman diyor ki,

03:09.160 --> 03:12.800
ben diyor bir mezhep mukalitiyim, şafiyim diyor.

03:13.580 --> 03:14.880
Şafi mezhebine tabiyim.

03:15.600 --> 03:18.640
Yani İmam-ı Şafi benim mürşidimdir, benden üstündür diyor.

03:19.580 --> 03:23.780
İlim yönünden, mücedditlik, müştehitlik yönünden benden üstündür.

03:23.780 --> 03:25.100
Dolayısıyla ben ona tabiyim diyor.

03:25.740 --> 03:28.280
Ama ileride gelecek o acip şahıs diyor.

03:28.860 --> 03:31.320
Hem en büyük bir müceddit, kapıyı kapat ya.

03:32.380 --> 03:36.200
Hem en büyük bir müceddit, en büyük müceddit ne demek biliyor musun?

03:36.660 --> 03:38.400
Bütün mezhep imamlarından daha büyük.

03:39.460 --> 03:41.000
Hem en büyük bir müştehit,

03:41.000 --> 03:46.320
yani gelmiş geçmiş bütün müfessir ve mezhep imamlarından daha büyük.

03:47.000 --> 03:50.620
Hem hakim, hem Mehdi, hem mürşid,

03:51.400 --> 03:53.780
hem mürşid yani dünyaya mürşid,

03:54.460 --> 03:57.200
hem kutbu azam olarak, yani dünyanın kutbu olarak

03:57.200 --> 04:00.060
bir zat-ı nuraniyi gönderecek diyor.

04:00.160 --> 04:01.020
Bak gönderecek.

04:02.080 --> 04:04.220
O da ehli beyt-i nebeviden olacaktır.

04:04.280 --> 04:05.360
Yani seyit olacaktır diyor.

04:05.880 --> 04:07.660
Ben kendimi seyit bilemiyorum diyor.

04:07.660 --> 04:09.900
Seyit değilim diyor.

04:09.980 --> 04:10.980
Yani Kürdüm diyor zaten.

04:11.120 --> 04:13.160
Said-i Kürdedi deniyoruz Bediüzzaman'a.

04:13.700 --> 04:14.500
Kürt halimidir.

04:15.400 --> 04:16.360
Kürttür Bediüzzaman.

04:16.460 --> 04:18.120
İftihar ediyoruz Kürt olmasıyla da.

04:20.200 --> 04:23.400
Fakat bunu bazı kişiler

04:23.400 --> 04:25.380
bir türlü azmedemiyorlar.

04:26.320 --> 04:27.580
Bediüzzaman, Mehdi'nin

04:27.580 --> 04:30.200
tarihini açıkça veriyor.

04:31.760 --> 04:34.220
Bin dört yüz yıl sonra gelecek bir hakikati,

04:34.840 --> 04:37.220
bak Mehdi için bin dört yüz yıl sonra gelecek bir hakikati.

04:37.660 --> 04:38.260
Hakikat diyor.

04:39.560 --> 04:40.180
Bin dört yüz.

04:40.560 --> 04:42.380
Harflerine tek tek yazmış bin dört yüz.

04:43.700 --> 04:45.020
E kendisi bin üç yüz derdi.

04:45.460 --> 04:46.900
Mehdi bin dört yüz derdi.

04:50.160 --> 04:52.440
Mehdi geldiğinde ben mezarımda olacağım ve

04:52.440 --> 04:54.280
onun mezarımdan izleyeceğim diyor Bediüzzaman.

04:54.940 --> 04:56.060
Mezarımda olacağım diyor.

04:56.060 --> 05:03.080
Mehdi'nin faaliyet dönemi olarak

05:03.080 --> 05:10.920
kendi dönemini değil, bin dokuz seksen bir, doksan bir, iki bin bir, iki bin on bir ve iki bin yirmi bir tarihini veriyor Bediüzzaman.

05:10.920 --> 05:13.320
Hiçbir zaman için o tarih vermemiş.

05:13.320 --> 05:14.620
Hep ileride gelecek diyor.

05:20.820 --> 05:29.100
Ve darvinizmi, materyalizmi, bak darvinizmi, materyalizmi tam susturacak tarzda beşere ders verecek diyor.

05:29.100 --> 05:32.660
Bediüzzaman, darvinizmin d'sinden bahsetmedi.

05:32.760 --> 05:34.520
Tamam Mehdi'ye bırakmıştır darvinizmi.

05:34.680 --> 05:35.760
Hiç karışmadı.

05:37.540 --> 05:39.460
Yani tek kelime ağzına almamıştır darvinizmi.

05:39.460 --> 05:46.620
Mehdi diyor bu üç vazifeyi aynı anda yapacak diyor Bediüzzaman.

05:47.200 --> 05:48.560
Muhtelif Mehdiler gelmiş diyor.

05:49.180 --> 05:51.600
Bu üç vazifeyi ayrı ayrı yapmaya çalışmışlar.

05:52.240 --> 05:53.220
Kısmen yapmışlar.

05:53.720 --> 06:03.500
Mehdi diyor tam muntazam, mükemmel, eksiksiz olarak üç vazifeyi de kendi hayattayken üçünü birden yapacak diyor.

06:05.020 --> 06:07.100
Üç vazifenin üçünü de yapacak diyor.

06:07.100 --> 06:09.100
Hatta

06:09.100 --> 06:21.880
Bediüzzaman, şehitleri, lamlar ve mim iki kişiler sayılsa, bundan bir asır sonra zulümatı dağıtacak zatlar, Mehdi ve şahitler olabilir diyor.

06:21.920 --> 06:23.240
Bu 1910 için söylüyor.

06:24.600 --> 06:26.480
1910'dan 100 yıl sonra ne oluyor?

06:27.560 --> 06:28.280
2010.

06:30.100 --> 06:35.100
Bunu gördüğünüz halde, anladığınız halde, neye istinaden kurtulmaya çalışıyorsunuz?

06:35.100 --> 06:38.100
Niye mehdiyetten kaçmaya çalışıyorsunuz?

06:39.100 --> 06:40.480
Anlaşılır gibi değil.

