WEBVTT

00:00.000 --> 00:02.640
Çok sevdiğiniz birini cennette özelsek ne olur?

00:07.340 --> 00:07.940
Benim

00:07.940 --> 00:17.000
Genel yüzü çok çok güzel, gözleri renkli

00:17.000 --> 00:21.920
Kaşlar şahane, ağız, burun, çenesi, her yeri çok güzel, kulakları

00:21.920 --> 00:26.400
Boynu falan çok güzel ve yüzü çok temiz, cildi de çok güzel

00:26.400 --> 00:31.920
Çok sevdiğimiz biri eğer cehennemde ise çok sevinç duyar cennetteyken

00:31.920 --> 00:35.540
Çünkü o duyguyu Allah özel yaratıyor

00:35.540 --> 00:39.560
Yani biz kendimize bağlı değiliz

00:39.560 --> 00:41.280
Biz Allah'a bağlıyız

00:41.280 --> 00:46.920
Sevme, sevmeme, nefret, öfke falan tamamen Allah'ın elindedir

00:46.920 --> 00:50.480
Bizim kendimizden yapabildiğimiz hiçbir şey yoktur

00:50.480 --> 00:53.360
Dolayısıyla mesela birisini seviyorum diyorsam

00:53.360 --> 00:54.800
Onu Allah sevdiriyor

00:54.800 --> 00:56.640
Yani benim özel gücümle onu yapamam

00:56.640 --> 01:00.140
Birine öfke duyuyorsam onu Allah yaptırır

01:00.140 --> 01:03.820
Mesela munafıklar öfke duyuyorsak onu Allah meydana getirir

01:03.820 --> 01:07.520
Yani bizim kendi irademizden öfke meydana getirme gücümüz yoktur

01:07.520 --> 01:10.800
Dolayısıyla cennettekilere bakış açımız da bu şekildedir

01:10.800 --> 01:16.680
Yani cennette mutlaka sevdiklerimizle yaratılıyor zaten

01:16.680 --> 01:23.900
Sevmediklerimizi de cehennemde görmekle mutlu olacak şekilde yaratılıyoruz

01:23.900 --> 01:29.360
Cennette Allah'ın cehenneme koyduğunu özleme diye bir şey

01:29.360 --> 01:32.120
Bizim ilk baştaki yaratılışımızda yok

01:32.120 --> 01:35.300
Yani kaderimizde böyle bir olay yok

01:35.300 --> 01:40.180
Dolayısıyla orada böyle bir olayla karşılaşmak da mümkün değil

01:40.180 --> 01:45.520
 

