WEBVTT

00:00.000 --> 00:08.480
Ben Savaş, buradan sormak istedim soru, günümüzde eleştiri insanları genellikle olgunlaştırması lazım, olgunlaştıran bir şeydir.

00:08.960 --> 00:19.820
Ancak fakat günümüzde insanlar eleştiri yapıldığında insanlar buna karşı çıkıyor, sürekli bir karşı çıkma, neden bana böyle dedin diye bir cevaplar veriliyor.

00:20.420 --> 00:24.820
Benim merak ettiğim nokta bu, insanlar neden eleştiriye karşı tahammül edemiyor?

00:24.820 --> 00:38.240
Benim yakışıklığımın nuru güzel, Allah onu akıllı yaratmış, ruh sahibi yaratmış, o şaşırıyor ruhu olmayanların anormal konuşmalarını hayret ediyor.

00:38.240 --> 00:55.500
Halbuki eleştiri en kaliteli aynadır. Ne güzel, hazır, insanı göremediğini gösterten, röntgen aleti gibi, bedavadan, hazırdan sana faydalı bilgi aktaran bir sistem.

00:56.420 --> 00:57.700
Niye o sistemi kaçırıyorsun?

00:57.700 --> 01:03.500
Evet, eleştiriden rahatsız olmak bir hastalıktır, bir anormalliktir.

01:04.160 --> 01:05.820
Ruh sahibi eleştiriyi sever.

01:06.340 --> 01:08.660
Yalnız eleştiri yaparken bilmiş yapmamak lazım.

01:08.820 --> 01:20.840
Yani böyle adamlık diniyle, üst perdeden, mahcup etmek hastayla, küçük düşürmek hastayla gibi, görünecek şekilde, yahut kendini büyütecek şekilde gibi, bu şekilde olmasına kaçırmak lazım.

01:21.460 --> 01:25.640
Şeytani bir unsur girmemesi gerekiyor eleştiriye.

01:25.640 --> 01:29.660
Candan ve samimi olursa, çok çok makbul, baya güzel olur.

01:30.300 --> 01:34.960
Ama genkten biraz bilmiş, üst perdeden eleştiriler oluyor insanlar arasında.

01:35.580 --> 01:36.780
Bundan şiddete kaçınmak lazım.

