WEBVTT

00:00.000 --> 00:04.460
Adnan Bey, önce iman edip, daha sonra hikâle düşeğin sonu ne olur?

00:07.720 --> 00:10.400
Yakışıklı mı? Hiç iman etmemiştir zaten.

00:11.340 --> 00:12.720
İman takdiri yapmıştır.

00:13.960 --> 00:16.860
Mesela Ömer iman etti ama başında da asildi.

00:16.980 --> 00:18.100
Sadece kabadayıdı Ömer.

00:19.620 --> 00:20.580
Asildi yani.

00:22.020 --> 00:22.960
Çok zordur.

00:23.080 --> 00:29.900
Başındayken, gerçekten dinsizken, samimi dinsizken, iman etme pek rastlanan bir şey değildir.

00:30.440 --> 00:32.280
Yeniden o eski mecrana girer.

00:32.900 --> 00:37.380
Ama hiçbir çıkar gözetmeden bunu yapıyorsa, o doğrudur.

00:38.000 --> 00:40.380
Yani hiçbir çıkar gözetmeden bunu yapıyorsa.

00:41.040 --> 00:48.240
Allah Bakarı Suresi'nde, onlar için biz Allah'a ve ahiret gününe iman edip derler, oysa onlar inanmış değillerdir diye Allah onları bildiriyor inşaAllah.

00:49.460 --> 00:49.980
Evet.

00:50.980 --> 00:51.700
Maşallah.

00:53.780 --> 00:57.260
Bu Twitter'daki olaya menşin yapmak deniyormuş, öyle mi?

00:58.100 --> 00:58.820
Menşin.

00:58.820 --> 01:01.140
Ya buna hükümet çözüm bulsun kardeşim.

01:02.160 --> 01:03.320
Yazı yazıyoruz mesela.

01:03.460 --> 01:05.200
PKK'lı geliyor altına bir yazı yazıyor.

01:06.020 --> 01:06.960
Of bitti.

01:07.940 --> 01:08.560
Çıkaramıyoruz.

01:08.560 --> 01:12.360
Yazı yazıyoruz.

01:12.900 --> 01:16.580
Dinle imanla ilgili, dine imana yönelik bir şey yazıyor, aleyhinde.

01:17.240 --> 01:17.800
Çıkaramıyoruz.

01:17.800 --> 01:21.120
Hükümeti öven bir şey yazıyoruz.

01:21.120 --> 01:23.240
Adam çok çirkin bir yazı yazıyor.

01:23.640 --> 01:24.280
Çıkaramıyoruz.

01:24.360 --> 01:28.120
Çünkü o zaman bizim sorumlumuz da olmuş oluyor.

01:28.220 --> 01:29.660
Sanki biz yaptırmışız gibi oluyor.

01:29.660 --> 01:33.080
Çünkü ben mesela hükümeti övmüşüm.

01:34.080 --> 01:34.620
Düşünün.

01:35.180 --> 01:35.700
Övüyorum.

01:36.700 --> 01:40.600
E adam altına otuz tane hakaret hükümet aleyhine.

01:41.040 --> 01:42.180
Ne yapacağım?

01:42.180 --> 01:45.640
Silsem de kalıyor.

01:47.640 --> 01:49.300
Ya böyle bir sistem olur mu kardeş?

01:49.300 --> 01:53.580
Hükümet bunu mutlaka halletsin.

01:54.620 --> 01:55.460
Böyle şey olmaz.

01:56.600 --> 01:58.600
Bu muazzam bir dezavantaj.

01:58.760 --> 02:00.380
Muazzam bir adaletsizlik.

02:01.140 --> 02:02.360
Muazzam bir bozukluk.

02:05.360 --> 02:07.160
O kadar fazla ki ya.

02:09.280 --> 02:10.860
Mesela orduyu övüyoruz.

02:10.960 --> 02:12.600
Adam demediğini bırakmıyor altına.

02:13.500 --> 02:15.100
Askere maşallah diyoruz.

02:15.100 --> 02:16.560
İşte şöyle başlara.

02:17.080 --> 02:18.560
Adam altına demediğini bırakmıyor.

02:18.560 --> 02:19.800
Silebiliyor muyuz?

02:19.860 --> 02:20.540
Silemiyoruz.

02:21.460 --> 02:22.220
Böyle şey olmaz.

02:24.220 --> 02:28.680
Buna bir şekilde ya Twitter kapatılır.

02:29.320 --> 02:30.700
Hükümet bunu mecbur eder.

02:30.960 --> 02:31.800
Değil mi?

02:31.880 --> 02:34.220
Hükümet daha önce mecbur etmişti Twitter'ı.

02:35.220 --> 02:37.780
Yani Twitter'ı kapatıp mecbur etsin hükümet.

02:39.940 --> 02:42.760
Nasıl silinemez kardeşim anormal bir şey yani.

02:42.760 --> 02:44.740
Adam istemiyor kendi yazısı.

02:45.660 --> 02:47.340
Altında anormal yazı var.

02:47.340 --> 02:48.960
Ve silinemiyor.

02:49.020 --> 02:49.940
Bu nerede görülmüş ya?

02:50.480 --> 02:51.880
Mesela Facebook'ta böyle bir şey yok.

02:53.120 --> 02:54.400
Ama Twitter'da var.

02:54.500 --> 02:54.820
Duruyor.

02:56.060 --> 02:57.800
Ya bu çok ilkel bir teknoloji.

02:58.640 --> 03:00.080
İlkel bir bakış açısı.

03:00.920 --> 03:01.960
İlkel bir mantık.

03:02.440 --> 03:03.320
İlkel bir felsefe.

03:03.400 --> 03:04.000
Böyle şey olmaz.

03:04.000 --> 03:05.000
 

03:05.000 --> 03:05.480
 

03:05.480 --> 03:05.880
 

03:05.880 --> 03:06.680
 

03:06.680 --> 03:07.680
 

03:07.680 --> 03:08.280
 

03:08.280 --> 03:08.560
 

03:08.560 --> 03:09.360
 

03:09.360 --> 03:11.240
 

03:11.240 --> 03:12.040
 

