1
00:00:00,000 --> 00:00:02,640
İyilerin az, kötülerin az yok oldu. Dünya neden var?

2
00:00:03,920 --> 00:00:09,500
Yakışıktım, güzel yüzdüm. Sen de işte iyilerdensin. Allah seni seçmiş ne güzeli olmuş.

3
00:00:10,420 --> 00:00:17,140
Kötülerin çok olması, iyilerin az olması, iyilerin yetişmesi için mecburi bir sistem.

4
00:00:18,200 --> 00:00:23,120
Yani eğer iyiler çok olursa, iyiler onların içerisinde yetişemez.

5
00:00:24,120 --> 00:00:27,240
İyinin iyi yetişmesi için kötülerin çok olması gerekiyor.

6
00:00:27,240 --> 00:00:34,280
O zaman iyi, güzel yetişebilir. Yoksa o eğitim imkanı ortadan kalkmış olur.

7
00:00:35,000 --> 00:00:41,320
Mesela asker komandoya böyle çamurlu su yapıyorlar, engeller yapılıyor değil mi?

8
00:00:42,460 --> 00:00:51,540
Büyük duvarlar, taş duvarlar falan. Koşuyor, koşuyor, koşuyor, çamurun su içinden geçiyor, engele çıkıyor, onlardan atlıyor, oradan ipe tutunuyor, oradan oraya geçiyor.

9
00:00:51,540 --> 00:00:57,540
Sonuçta eğitilmiş oluyor. İşte dünya da öyle bir eğitim yeridir.

10
00:00:57,920 --> 00:01:02,920
Öyle engeller olmadan eğitilirse hiç eğitilmemiş olur. Boş yere dünyada kalmış olur.

11
00:01:04,940 --> 00:01:09,960
Elmas bile öyledir. İnce ince işlendiğinde değerli oluyor.

12
00:01:10,680 --> 00:01:13,220
İnsan da işlendiğinde değerli oluyor. Yoksa et, kemik, yağ.

13
00:01:13,220 --> 00:01:16,280
Zaten mezarda da parçalanıyor. Hiçbir kıymet yok.

14
00:01:17,500 --> 00:01:20,880
O ruhun yücelmesi için mutlaka o eğitimden geçmesi gerekir.

