WEBVTT

00:00.000 --> 00:02.640
İyilerin az, kötülerin az yok oldu. Dünya neden var?

00:03.920 --> 00:09.500
Yakışıktım, güzel yüzdüm. Sen de işte iyilerdensin. Allah seni seçmiş ne güzeli olmuş.

00:10.420 --> 00:17.140
Kötülerin çok olması, iyilerin az olması, iyilerin yetişmesi için mecburi bir sistem.

00:18.200 --> 00:23.120
Yani eğer iyiler çok olursa, iyiler onların içerisinde yetişemez.

00:24.120 --> 00:27.240
İyinin iyi yetişmesi için kötülerin çok olması gerekiyor.

00:27.240 --> 00:34.280
O zaman iyi, güzel yetişebilir. Yoksa o eğitim imkanı ortadan kalkmış olur.

00:35.000 --> 00:41.320
Mesela asker komandoya böyle çamurlu su yapıyorlar, engeller yapılıyor değil mi?

00:42.460 --> 00:51.540
Büyük duvarlar, taş duvarlar falan. Koşuyor, koşuyor, koşuyor, çamurun su içinden geçiyor, engele çıkıyor, onlardan atlıyor, oradan ipe tutunuyor, oradan oraya geçiyor.

00:51.540 --> 00:57.540
Sonuçta eğitilmiş oluyor. İşte dünya da öyle bir eğitim yeridir.

00:57.920 --> 01:02.920
Öyle engeller olmadan eğitilirse hiç eğitilmemiş olur. Boş yere dünyada kalmış olur.

01:04.940 --> 01:09.960
Elmas bile öyledir. İnce ince işlendiğinde değerli oluyor.

01:10.680 --> 01:13.220
İnsan da işlendiğinde değerli oluyor. Yoksa et, kemik, yağ.

01:13.220 --> 01:16.280
Zaten mezarda da parçalanıyor. Hiçbir kıymet yok.

01:17.500 --> 01:20.880
O ruhun yücelmesi için mutlaka o eğitimden geçmesi gerekir.

