WEBVTT

00:00.160 --> 00:03.000
Sevgiyi en güzel şekilde nasıl ifade edebiliriz?

00:03.480 --> 00:06.940
Yani tarifi nedir? Nasıl ifade edilir sevgi?

00:07.580 --> 00:08.520
Bunu soruyorum.

00:09.980 --> 00:14.340
Güzel yüzdüm. Şimdi şeytan diyor ki, sevgi diye bir şey yoktur diyor şeytan.

00:15.640 --> 00:21.820
Yani Allah'la kendince inatlaştı ve Allah'a böyle dikleniyor kendince, haşa.

00:23.160 --> 00:24.640
Diyor ki, sevgi diye bir şey yok.

00:24.640 --> 00:29.440
İnsanlar zalimdir, gaddardır.

00:30.740 --> 00:31.840
Nankördür.

00:32.520 --> 00:34.720
Ama kendisinin iyi olduğu kanıtında şeytan.

00:36.000 --> 00:40.480
Bunları gereksiz yarattın diyor ve bana diyor, Adem'e secde et diyorsun diyor.

00:40.560 --> 00:44.220
Halbuki o secde edilecek bir durumda değil diyor.

00:44.260 --> 00:48.460
Bir kere ben ateşten yaratıldım, o topraktan yaratılmış diyor.

00:48.480 --> 00:50.100
Oradan bile başlıyor diyor konu diyor.

00:51.100 --> 00:55.140
Dolayısıyla ben senin o secde et sözünü kabul etmiyorum diyor Allah'ım.

00:56.340 --> 00:57.820
Ve bunu sana ispat ederim diyor.

00:58.180 --> 00:59.440
Bana vakit verirsen diyor.

00:59.440 --> 01:01.160
Sevgiyi unutacaklar diyor.

01:01.220 --> 01:02.480
Sevgiliye bir şey olmayacak diyor.

01:03.840 --> 01:07.040
Onun için şeytan bütün gücüyle gayret etti.

01:07.140 --> 01:07.540
Ne yaptı?

01:07.620 --> 01:12.420
Darvinizmi, materyalizmi taa beş bin yıl evvel ortaya çıkarttı.

01:13.060 --> 01:14.460
Materyalizm, darvinizm düşünceyi.

01:14.460 --> 01:20.520
Gelenekçi putperest düşünceyi de yine beş bin yıl önce ortaya çıkarttı.

01:21.000 --> 01:23.500
İkisiyle insanları ezim ezim ezdi.

01:24.340 --> 01:28.180
Bunun sonucunda mesela gelenekçi sistemde kadın dövülüyor, aşağılanıyor.

01:28.180 --> 01:29.900
Şeytan konumuna koyuyor.

01:29.900 --> 01:30.320
Şeytan konumuna koyuyor.

01:31.320 --> 01:34.100
Cehennemi dolduracak bir varlık olarak görülüyor.

01:34.740 --> 01:36.640
Aklı yarım, kendisi yarım.

01:37.600 --> 01:40.080
İnsanla hayvan karışımı bir mahluk olarak görünüyor.

01:40.160 --> 01:40.480
Haşa.

01:41.340 --> 01:42.400
Darvinistler ne diyor?

01:42.580 --> 01:43.840
Köpekten daha iyidir diyor.

01:44.840 --> 01:46.440
Yarın bir varlıktır.

01:47.120 --> 01:52.120
İnsan olma aşamasına gelmemiş, hayvanlık aşamasında kalmış bir mahluktur diyor.

01:53.780 --> 01:58.660
Böylece sevginin ana damarını koparmış oluyorlar.

01:58.760 --> 02:01.280
Çünkü sevgi kadında yaşanır.

02:01.880 --> 02:04.200
Beş duyuyla sevginin yaşanacağı varlık kadındır.

02:04.840 --> 02:06.960
Oradan ana damarı koparmış oluyor.

02:08.220 --> 02:10.120
O yüzden homoseksiyelik yayıldı.

02:10.120 --> 02:14.860
Yani insanlar sevgi deyince mesela şimdi şaşırıyor birçok insan.

02:15.660 --> 02:16.680
O da nesi falan diyor.

02:17.460 --> 02:23.200
Halbuki hayatın gayesi, imtihanın gayesi, dinin gayesidir.

02:24.080 --> 02:26.660
Bütün kainatın meydana getirmesinin sebebi sevgidir.

02:27.780 --> 02:29.920
Beş duyunun amacı sevgidir.

02:30.080 --> 02:31.740
Göz sevgi için yaratılmıştır.

02:33.040 --> 02:34.260
Sevgiyi oluşturmak içindir.

02:34.700 --> 02:36.320
Burun sevgiyi oluşturmak içindir.

02:36.320 --> 02:43.820
Ağız, yani dil, tat duyusu, duyma, dokunma, hepsi sevgi için yaratılmıştır.

02:44.520 --> 02:48.040
Çiçeklerin güzel yaratılmasının hepsinin amacı sevgidir.

02:48.680 --> 02:59.600
Böceklerin, insanların, hayvanların, bitkilerin, bütün varlıkların, gülün, karanfilin, her şeyin güzel yaratılmasının tek sebebi sevgidir.

02:59.600 --> 03:06.920
Ama sevgi elinden alınca insanların, bunların hepsi insanlar için anlamsız hale geldi.

03:08.920 --> 03:10.700
Bunu decaliyet yaptı.

03:12.000 --> 03:16.460
Ben güzel yüzüme yeniden döneyim o sevgiyi soran, soran arkadaşımıza.

03:16.840 --> 03:17.220
Tabii.

03:17.220 --> 03:22.260
Sevgiyi en güzel şekilde nasıl ifade edebiliriz?

03:22.740 --> 03:24.700
Yani tarifi nedir?

03:24.920 --> 03:26.220
Nasıl ifade edilir sevgi?

03:26.740 --> 03:27.760
Bunu soruyorum.

03:28.820 --> 03:33.720
Canımın için bir kere sevgi için karşındaki insanın egoist bencil olmaması lazım.

03:34.800 --> 03:36.040
Evet, dürüst olması lazım.

03:36.260 --> 03:37.460
Allah'tan korkması lazım.

03:38.080 --> 03:39.840
Allah'a kendine adanmış olması lazım.

03:40.420 --> 03:42.880
Egoist bencilse zaten deli gibi olur.

03:42.960 --> 03:44.060
Yani çok dengesiz olur.

03:44.060 --> 03:52.820
Yalan söyler, oyun oynar, içine kapalı olur, duygusal olur, münasebetsizlik yapar, patabatsızdır.

03:53.400 --> 03:57.800
Kendiyle uğraşır, yani kendinden bir savaş halindedir.

03:57.900 --> 04:00.260
Kendi kendine bela haline gelir.

04:00.660 --> 04:02.320
Yani kendisi kendisinin belası olur.

04:03.080 --> 04:06.500
Ayette diyor ya Allah insanlara zulüm etmez, insanı kendilerine zulmediyor diye.

04:06.960 --> 04:07.860
Kendine zulüm eder.

04:08.760 --> 04:12.320
Yani böyle yarı divane şekilde gezer Allah'la bağlantısı olmadığında.

04:12.320 --> 04:16.200
Allah'a tevekkül ettiğinde normal olabilir, dengeli olabilir.

04:17.500 --> 04:22.680
Allah'ı gerçekten seviyorsa, egoist bencil değilse insan çok mükemmel alaka sahip olur.

04:23.160 --> 04:24.540
Yüksek bir alaka sahip olur.

04:25.200 --> 04:26.720
Tavrı da her şeyde çok güzel olur.

04:27.620 --> 04:30.020
Ve öyle insanı sevmek çok sevkli ve çok güzel olur.

04:30.860 --> 04:32.320
Allah onu bir nimet olarak yaratır.

04:32.320 --> 04:41.520
Dolayısıyla sevgiyi yaşamak için her iki tarafın da egoistlikten, bencilikten kurtulmuş olması lazım.

04:42.120 --> 04:44.120
Her iki tarafın da Allah'a teslim olması gerekir.

04:44.200 --> 04:44.920
Onun dışında olmaz.

04:44.920 --> 04:46.720
 

04:46.720 --> 04:47.280
 

04:47.280 --> 05:17.260
 

