WEBVTT

00:00.000 --> 00:03.680
Birisi hata yaptığında onu ah mı etmeliyiz yoksa idare mi etmeliyiz?

00:06.680 --> 00:21.620
Güzel yüzüm şimdi duruma bağlı eğer yaptığı hata denilen şey yani böyle kahpelik, alçaklık tarzında çok şiddetli bir şeyse onun şakası olmaz tabii yani çok ciddi tebri alınması lazım.

00:21.620 --> 00:30.360
Ama insani bir hataysa tabii görmezden gelmek, mahcup etmemek en doğrusu olur. Anlamazdan gelmek bir nezakettir zaten.

00:33.000 --> 00:42.220
İkincisi de orta yollu bir hata olabilir. Onu da eleştirmek, hatırlatmak, doğrusunu bildirmek gerekir ama tabii gözlemlemek de gerekiyor.

00:42.940 --> 00:47.760
Bir daha yapar mı yani öyle bir yeteneğe öyle bir yakışıksız durumu var mı diye.

00:47.760 --> 00:52.580
Yani çirkin yetenek de olur bazen insanda. Öyle bir şey olabilir.

00:53.740 --> 00:56.580
Onu gözlemlemek ama genellikle affetmek esastır tabii.

00:56.680 --> 01:01.340
Kur'an'ın asıl anlatmak istediği, Cenab-ı Allah'ın asıl anlatmak istediği budur.

01:01.800 --> 01:06.540
Hep affı tut, şeytan Allah'a sınırım, kötülerden yüz çevir.

01:07.760 --> 01:10.020
Af, Kur'an'da çok hayati bir konudur.

01:10.120 --> 01:15.140
Allah'ın hep affedici olduğu, kulun da affedici olması gerektiği sık sık vurgulanır.

01:15.140 --> 01:18.280
Af zaten ümini vasfı.

01:18.760 --> 01:22.320
Ama adam yani psikopatsa şimdi afla mesele hallolmaz.

01:23.380 --> 01:24.480
Yani şakası olmadı.

01:24.600 --> 01:27.000
Çok büyük bir kalleşlik yapmış mesela, delilik yapmış.

01:28.360 --> 01:30.960
Onu görmezden gelmek zulüm olur, olmaz.

01:31.700 --> 01:33.220
Gerekli her türlü tedbir almak lazım.

01:35.140 --> 01:35.460
Evet.

01:35.460 --> 01:35.780
Evet.

01:35.920 --> 01:35.960
Evet.

01:36.360 --> 01:36.440
Evet.

01:36.520 --> 01:36.920
Evet.

01:37.320 --> 01:59.860
Evet.

