1
00:00:00,000 --> 00:00:04,000
Babalar ve anneler çocukları nasıl şefkat göstermelidir?

2
00:00:04,000 --> 00:00:14,000
Osmanlı döneminden babalar ve anneler çocuklarına şefkat göstermekle de resmi olmaktan mükelleflenmiş gibi bir terbiyeyle yetiştiler.

3
00:00:14,000 --> 00:00:21,000
Mesela bak Vehbi Koç oğlu anlatıyor babam diyor hiç bize yüz vermezdi diyor Osmanlı terbiyesinde.

4
00:00:21,000 --> 00:00:26,000
Hiç konuşmazdı bize sevgide göstermezdi diyor resmi davranırdı diyor.

5
00:00:26,000 --> 00:00:33,000
Hakikaten babaların yanına çocuklar pek çıkmıyorlar Osmanlı'da o dönemde öyle.

6
00:00:33,000 --> 00:00:39,000
Bu güzel bir şey değil tabi yani her yerde olmazsa da yaygında olmazsa fakat böyle.

7
00:00:39,000 --> 00:00:44,000
Genellikle babalardan genç kızlar korkuyorlar.

8
00:00:44,000 --> 00:00:47,000
Halbuki babasından niye korksun ya?

9
00:00:47,000 --> 00:00:50,000
Yani en sevdiği olması lazım babası.

10
00:00:50,000 --> 00:00:52,000
En güvendiği olması lazım.

11
00:00:52,000 --> 00:00:55,000
Babana söylerim dedim mi çocuğun el ayağı boşalıyor.

12
00:00:55,000 --> 00:00:59,000
Derin bir şefkat, derin bir sevgi olması lazım.

13
00:00:59,000 --> 00:01:05,000
Anneler yine şefkat, sevgi ve sadakatli genç kızlara çok yakın davranıyorlar.

14
00:01:05,000 --> 00:01:07,000
Gençlere de öyle.

15
00:01:07,000 --> 00:01:10,000
Anam değil, çok sever gençler annelerini.

16
00:01:10,000 --> 00:01:14,000
Ama babalardan genellikle korkuluyor benim gördüğüm.

17
00:01:14,000 --> 00:01:16,000
Bu doğru bir şey değil.

18
00:01:16,000 --> 00:01:19,000
Merhametin ve şefkatin hakim olması lazım.

19
00:01:19,000 --> 00:01:27,000
Hem anne hem babaya çocuk derin sevgi, şefkat, merhamet, muhabbet duyması gerekir.

20
00:01:27,000 --> 00:01:31,000
Bu da tabi Allah korkusuyla Allah sevgisi yolu.

21
00:01:31,000 --> 00:01:34,000
Şimdi anne ve babada yanlış olan şu oluyor.

22
00:01:34,000 --> 00:01:37,000
Çocuğu ben yarattım kafasında oluyorlar.

23
00:01:37,000 --> 00:01:41,000
Anne ben yarattım düşüncesinde, baba da ben yarattım kafasında oluyor.

24
00:01:41,000 --> 00:01:45,000
Çocuk da beni yaratan annem ve babam kafasında oluyor.

25
00:01:45,000 --> 00:01:47,000
Yani bu çok korkunç.

26
00:01:47,000 --> 00:01:49,000
Hatta ben bazen genç kızlara diyorum.

27
00:01:49,000 --> 00:01:52,000
Çok güzelsin, Allah seni güzel yaratmayacağım.

28
00:01:52,000 --> 00:01:55,000
Annem ve babama teşekkürler diyor.

29
00:01:55,000 --> 00:01:57,000
Çok yaygın bakın.

30
00:01:57,000 --> 00:01:59,000
Özellikle yabancılarda falan çok diyorum.

31
00:01:59,000 --> 00:02:02,000
Anneme teşekkür ediyorum, babama teşekkür ediyorum diyor.

32
00:02:02,000 --> 00:02:04,000
Ya Allah seni yaratıyor, annem ve babanda.

33
00:02:04,000 --> 00:02:06,000
Hepinize Allah yaratıyor.

34
00:02:06,000 --> 00:02:08,000
Ne alakası var annem ve babandan yani?

35
00:02:08,000 --> 00:02:10,000
Allah onları vesile diyor sadece.

36
00:02:10,000 --> 00:02:14,000
Putlaştırmaktan şiddetle kaçınmak lazım.

37
00:02:14,000 --> 00:02:18,000
Allah'ın tecellisi olarak yaratılıyoruz.

38
00:02:18,000 --> 00:02:20,000
Anne baba vesiledir.

39
00:02:20,000 --> 00:02:21,000
Hepsi Allah'ın kuludur.

40
00:02:21,000 --> 00:02:23,000
Çocuk da Allah'ın kuludur.

41
00:02:23,000 --> 00:02:27,000
Hepsinin birbirine deniz, sevgisi, saygısı, şefkati olması gerekir.

