WEBVTT

00:00.000 --> 00:01.720
Kendi fobim nasıl yenebilirim?

00:05.320 --> 00:08.360
Güzel yüzüm nedir fobim bilmiyorum ki.

00:10.020 --> 00:12.720
Evet böyle karanlık yükseklik falan.

00:15.780 --> 00:18.600
Aslında yükseklik fobim varsa bu iyi bir şey yani.

00:18.740 --> 00:20.520
Çünkü kendini koruman açısından faydalı.

00:21.260 --> 00:23.700
Mesela kale gibi yere çıkartıyor çocukları.

00:24.560 --> 00:25.880
Diyor ki ben yükseklik fobim var.

00:26.260 --> 00:28.240
Doğru yapıyor. Ayağa kayar aşağı düşer.

00:28.240 --> 00:33.320
Geçenlerde bir delikanlı kalenin üstünde gördünüz atlamaya kalkıyor.

00:34.060 --> 00:35.240
Durduramadı kendini.

00:35.960 --> 00:37.660
Ta aşağı kadar yuvarlandı düştü.

00:38.720 --> 00:41.320
Yükseklik fobisi Allah özel korumak için veriyor.

00:41.380 --> 00:42.240
Mesela karanlık da öyle.

00:42.780 --> 00:44.820
Karanlık tehlikeli tabii korkacak karanlıktan.

00:46.040 --> 00:48.640
Çekilmezse lazım Allah ona refleks olarak onu veriyor.

00:49.860 --> 00:53.140
Ama gereksiz kullanılması anlamsız.

00:54.140 --> 00:57.260
Ama yükseklik tabii yani çok riskli bir şeydir.

00:57.260 --> 00:59.160
Başı döner bilmem ne yapar.

00:59.240 --> 01:01.060
Yüksek bir yere hiçbir şeyle yanaşmamak lazım.

01:01.820 --> 01:03.380
Karanlık bir yere de girmemek lazım.

01:04.380 --> 01:07.380
Açıkta kablo olur, bir hayvan olur, bir canavar olur, bir şey olur.

01:07.440 --> 01:08.420
Bir yere düşebilirsin.

01:09.400 --> 01:12.120
Karanlıktan korkmam benliğim için balıklama dalma olmaz.

01:12.120 --> 01:18.220
Ama gereksiz fobiler de var tabii.

01:19.920 --> 01:24.220
Mesela ne bileyim kuştan, kelebekten falan.

01:24.380 --> 01:26.080
Yani bunlar artık abartılı.

01:26.080 --> 01:28.060
 

