WEBVTT

00:00.000 --> 00:02.800
Bir insanı sevmiyorsak onu seviyor gibi yapmalı mıyız?

00:04.160 --> 00:09.080
Güzel yüzlüm eğer tabii üzülecekse yazık tabii yani nezaketen.

00:09.900 --> 00:12.860
Yani çok abartmadan çünkü ayıp olur öbür türlü.

00:13.460 --> 00:16.980
Yani makul, seviyor, göstertebiliriz.

00:17.060 --> 00:18.520
Çünkü nasıl olabilir?

00:18.640 --> 00:20.800
İnancımıza zıttır, mesela dinsizdir.

00:21.800 --> 00:23.660
Orada şefkat duymamız gerekiyor zaten.

00:24.120 --> 00:26.680
Yani acıyıp onu potansiyel Müslüman olarak görmemiz gerekiyor.

00:27.680 --> 00:29.540
Orada sevgiyi zaten gösterebiliriz.

00:30.720 --> 00:32.080
Aslında nasıl olabilir?

00:32.220 --> 00:35.720
Yani kötü birisiysen diyebilirsin sen şöyle olabilir.

00:36.360 --> 00:37.740
Kötü bir insandır yani.

00:37.980 --> 00:39.320
Alenen kötü bir insandır.

00:41.280 --> 00:44.460
Ona sevgi göstermek.

00:45.220 --> 00:49.460
Eğer ondan bir hayır bekliyorsak yani düzelmesi ihtimali varsa olabilir.

00:50.480 --> 00:52.360
Yoksa çok zor bir şey o nasıl yani?

00:52.940 --> 00:54.680
Tahammülü mümkün değil o nasıl yapacaksın?

00:54.680 --> 01:06.260
Ama Allah rızası için gerçekten iyi bir şey bekliyorsak ondan yani bütün iradeni kullanıp nezaketen bir sevgi gösterilebilir.

01:06.260 --> 01:09.040
Ama çok zor tabii yani.

01:09.180 --> 01:10.480
Herkesin yapabileceği bir şey değil.

01:12.300 --> 01:14.440
Normalde kötü bir insandan uzak durulur çünkü.

01:15.180 --> 01:18.660
Ama çok ender nadir vakalarda düzelme ihtimali oluyor.

01:19.320 --> 01:20.180
Aslında onda da yok.

01:20.320 --> 01:21.360
Sıkılmaya gerek yok ya.

01:21.440 --> 01:22.500
O ibadet olmuş oluyor.

01:22.600 --> 01:24.180
Rahatçı göstertilebilir bir şey olmaz.

01:24.180 --> 01:30.400
Çünkü ihtimal var ama hiç ihtimali yoksa bence hiç gerek yok yani.

01:31.440 --> 01:32.140
Hiç gerek yok.

01:32.200 --> 01:33.320
Uğraşılmaz onunla yani.

