WEBVTT

00:00.320 --> 00:02.460
Bazı insanlar neden içine kapanık olur?

00:04.120 --> 00:07.540
Yakışıklı, Allah'ın büyüklüğünü kavrayamıyorlar.

00:09.340 --> 00:12.200
Yani önce samimiyete girmiyor, boş yere, bekliyor.

00:12.340 --> 00:16.120
Samimiyete girmeyince dalgalanan bir ruha sahip oluyor.

00:16.320 --> 00:18.540
Böyle sürekli çalkalanan bir ruha sahip oluyor.

00:19.400 --> 00:24.980
Zaten ruh da geniş ve rahat düşündüğü için deniz gibi dalgalanmaya başlıyor.

00:25.680 --> 00:27.320
Bir kötüye gidiyor, bir iyiye giriyor.

00:27.320 --> 00:30.140
Bir kötüye, bir iyiye serseme dönüşüyor.

00:30.940 --> 00:33.700
Allah'ın büyüklüğünü düşünmeyince sadece orada kalıyor.

00:34.560 --> 00:38.240
Sürekli bir çalkalanmadan bitkinleşiyor, bitaplaşıyor.

00:39.700 --> 00:45.760
Beyni ona güç yetiremediği için içine kapanıp düşünmeyerek yaşamaya çalışıyor.

00:46.960 --> 00:48.720
O zaman da beyni donuyor adeta.

00:49.020 --> 00:52.520
Yani aklı donuyor, bakışlar anlamsızlaşıyor, konuşmuyor.

00:52.520 --> 00:57.080
Bir şey söylendiğinde ona ne olduğunu araştırmaya gerek duymuyor.

00:57.320 --> 01:00.560
Sorulan soruyu kavrayamıyor, kavramak istemiyor.

01:01.320 --> 01:03.140
Beyninde donukluk meydana geliyor.

01:03.240 --> 01:05.680
Yani bir nevi şizofreni gibi bir şey oluşuyor.

01:07.080 --> 01:10.600
Samimi olursa o dalgalanma durur.

01:11.360 --> 01:13.780
Samimi düşünürse Allah'ın büyüklüğünde kavrarsa

01:13.780 --> 01:17.020
çok akıllı, derli toplu, keskin bir bilgiye ulaşır.

01:17.760 --> 01:20.520
Keskin bir akıl elde eder ve normal insan oluşmuş olur.

01:20.520 --> 01:22.520
 

01:22.520 --> 01:24.520
 

